Science is the best thing we can do. And I think it is better for men to seek order in a chaotic manner instead to study chaos in an orderly fashion.

Thursday, June 07, 2012

Frica de Felix

Ma tem de oamenii care spun ca nu exista Dumnezeu: de oamenii care cred in Dumnezeu ma tem ceva mai putin.
Hotarit lucru insa, poporului acestuia crestin in cuget si simtiri azi, fost comunist ieri, tot in cuget si simtiri, ii e frica de judecata dreapta: desigur nu-i vorba aici de Judecata de Apoi, nici de Procesul Comunismului, ci de procesele noastre de constiinta, dar si de judecatile de fiecare zi.
Dar ar fi minunat daca poporul s-ar judeca singur si s-ar condamna, nu sa piara, ci daca s-ar condamna doar la o zi de puscarie in celula de izolare a lui Corneliu Coposu: nu pentru nehotarire, ci pentru frica si curaj. Pentru frica de a fi bun si drept dar si pentru curajul nemaipomenit de a vota odata la citiva ani pentru intoarcerea la comunism. Ginditi-va, ar fi rascumparati astfel nu 50 de ani de comunism, ci mai bine de o mie de ori mai mult.

Nu sint dintre cei mai curajosi, dar ma ofer sa fac o zi din perioada de detentie a lui Adrian Nastase daca acesta va fi condamnat. Si sint convins ca mai sint si alti "temerari" ca mine care ar prelua fericiti cite o astfel de zi din tragedia unui destin politic frint de justitie. Poate ca ne-am stringe destui pentru a-i oferi o mica consolare: libertatea.
As face chiar si o saptamina de puscarie pentru ca Ion Iliescu sa-si recunoasca vinovatia reinstaurarii rapide a securism-comunismului in Romania de dupa 1990.
Dar as suporta un regim de detentie de doua saptamini, in loc de concediu, pentru ca oameni ca Ponta sa nu mai ajunga vreodata sa conduca in tara asta.
As sta peste trei saptamini in puscarie daca s-ar putea ca nici un roman sa nu se mai lase imbatat de alcoolul tare al stingii sau drogat cu opiumul lui Marx.

Iertati-ma insa daca la lucrurile pe care nu le mai pot face se adauga doua: la televiziunile lui Dan Voiculescu nu ma mai pot uita nici macar citeva minute, iar in preajma domnului Voiculescu n-as sta nici macar citeva secunde. Mi-e pur si simplu frica de puterea omului astuia. Nu mi-e frica de Dumnezeu dar mi-e frica de Felix. Nu am vazut puterea lui Dumnezeu scoborita asupra nici unui om, stiu, am fost orb: am vazut insa ce le-a facut Felix cunoscutilor mei, doar prin televiziunile sale.

O precizare. Opiumul lui Marx e comunismul, tot un fel de religieā€¦

0 Comments:

Post a Comment

<< Home