Science is the best thing we can do. And I think it is better for men to seek order in a chaotic manner instead to study chaos in an orderly fashion.

Wednesday, October 13, 2010

Despre Biblie

Imi pare rau sa dezamagesc, dar pasajele din Biblie nu-mi spun mare lucru. Biblia are o oarecare valoare artistica, si asta doar pe alocuri, textul sau fiind inegal. Altfel, este un monument al nereusitelor umanitatii, o consemnare mai mult sau mai putin fidela a greselilor sistematice pe care le poate face o populatie in deriva si fara viitor, ancorata intr-un trecut imaginar, inventat: in definitiv, Biblia este un monument al lipsei de onestitate, cu toate ca, in mod paradoxal, are la origini buna-credinta.
Am mai spus-o: pentru mine, religia clasica e ideologie pura. Iar ideologiile au ca prima functie protejarea intereselor unor comunitati, nu cautarea sau aflarea adevarului.

P.S. Scuze. Desi textul de aici e unul general, era un raspuns dat pe smartwoman.hotnews.ro la un alt comentariu facut de "Copilul Cel Istet", unde se cita copios din Biblie. De obicei nu raspund cu o alta postare unui comentariu, ci tot cu un comentariu: exceptia o fac doar atunci cind cred ca nu e posibil un dialog. Nu era cazul comentariului tau, Dennis, dar la comentariul tau n-am avut chiar nimic de adaugat. Daca in Biblie s-ar fi gasit indemnuri de tipul lui "Cunoaste-te pe tine insuti" atunci parerea mea despre aceasta ar fi fost alta.

1 Comments:

Anonymous Dennis said...

In comentariul meu, nu am folosit nici un citat din Biblie.

Cunoaste-te pe tine insuti vine de la vechii greci.
http://en.wikipedia.org/wiki/Know_thyself

Iar purificarea este o metoda din chimia moderna.


Cautarea adevarului este o cale nobila si benefica pentru sine si omenire. Iti urez succes si sper ca te-am ajutat cu cateva idei.

13 October, 2010 23:48

 

Post a Comment

<< Home