Science is the best thing we can do. And I think it is better for men to seek order in a chaotic manner instead to study chaos in an orderly fashion.

Thursday, September 20, 2007

alergare

temperatura: 15-13 grade
fereastra puls: 150-
timp in fereastra: 39'10"
timp intermediar: 34'40"
timp total: 58'17"
puls maxim: 158
distanta: 12.7 km
ora start: 17:55

A fost rece pentru tricou, dar imi place frigul: sint din Bistrita si am crescut cu vremea asta. Stiu ca pe bucuresteni ii demoralizeaza, pe mine insa ma bine-dispune.
Problema e doar la intoarcere cind sint inca transpirat. Am de mers pina la metrou destul de mult: desi schimb tricoul, organismul e incalzit si pot aparea ceva probleme. Temperatura insa nu e suficient de joasa pentru a risca un soc termic -- riscurile apar pe la 5 grade, mai ales daca ploua, tocmai fiindca racirea se face prea repede. Am trecut prin doua-trei stari dintr-astea anii trecuti: solutia este sa te lasi pe vine si sa astepti 5-10 minunte ca sa treaca.
Inca mai beau de la chiosc un litru de apa, la 10 minute dupa efort: pe vreme rece insa o sa-l beau doar cind ajung acasa.

Cind am ajuns pe cimp a inceput ploaia. In zare, unde trebuia sa ajung, peisajul era incetosat de apa care cadea: m-a udat destul de bine. Am gasit pe cimp niste vite care pasteau linistite; le-am intilnit si la intoarcere. Cred ca le prieste vremea asta iar iarba e nemaipomenita.
A plouat suficient cit sa incep sa patinez si sa mi se incarce incaltamintea cu noroi. Dar aerul a fost incredibil de curat, atmosfera foarte buna pentru alergare. In a doua jumatate a alergarii (adica dupa vreo 40 de minute) ploaia s-a oprit. Am fost inspirat ca am purtat astazi esarfa: aceasta retine transpiratia in jurul gitului iar la ploaie si vreme rece protejeaza suficient zona cervicala.

Din cauza temperaturii pulsul nu mai creste la fel de usor: scade insa repede si destul de mult. La temperaturi normale pulsul scade ceva mai lent dupa efort: la intoarcere, in metrou, pe scaun, am avut pulsul sub 55. Asta desi am mincat ceva mai mult astazi si pulsul ar trebui sa fie usor mai mare -- se stie, cind vremea se raceste, oile, vitele maninca si ele mai mult (apropo, astazi n-am vazut deloc oi).
De asemenea, cred ca va trebui sa fiu ceva mai atent cu incalzirea, au inceput sa apara in timpul alergarii mici contracturi de avertizare la muschii coapsei.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home