Science is the best thing we can do. And I think it is better for men to seek order in a chaotic manner instead to study chaos in an orderly fashion.

Wednesday, August 15, 2007

Oameni exponentiali si oameni logaritmici

Ieri am fost din nou la alergare: tot in zona Ghencea unde alerg de mai bine de un an.

Conditii, puls, timpi
temperatura: 28-29 de grade
fereastra puls: 150-
timp in fereastra: 50’
timp total: 55’45’’
distanta: 12,7 km
itu: 72-73 (i.e. indice temperatura umiditate sau ict – indice de confort termic)
ora 20:00

Am trecut pe linga niste copii de tigan(i) -- i-am vazut de multe ori jucindu-se acolo --, de data asta era pe inserate iar ei apareau mai volubili si mai obraznici decit altadata. Intr-adevar, unul dintre ei a prins sa strige din toti rarunchii, ii depasisem deja dar tot am auzit: "handicapatule..." Mi-am vazut de alergare si m-am tot intrebat ce-o fi vrut sa zica. Mai intii m-am gindit la felul in care arat: ras in cap, cu barba, slab, putin adus de spate. Dar apoi mi-am zis ca treaba asta inseamna ceva mai mult decit pare. Si m-am gindit la cum sint vremurile astea si la acei oameni care sint pretuiti acum, si cum oamenii care isi vad de treaba, dar mai ales cei scoliti sint considerati handicapati: ce-i curios, uneori acestia chiar se simt asa. Destinul te face uneori sa simti cum anume te vad ceilalti, si asta prin glasul unui copil.


Zilele trecute am vazut documentarul acela despre Noica (scenariul este al lui Sorin Lavric), a treia parte, substantial diferita de primele doua, in orice caz, aproape... apologetica. Liiceanu vorbea de intilnirea cu Noica tot asa ca despre intilnirea cu extraordinarul. Patapievici povestea cum anume l-a descoperit "grupul lui" pe Noica. S-a terminat cu intrebarea obsesiva a lui Plesu: "Citi Noica avem?". M-am intrebat la rindu-mi daca lui Noica i-ar fi placut o astfel de emisiune...
Pe de alta parte, pentru mine, esecul lui Noica survine din faptul ca demersul sau, care isi capata expresia spre sfirsitul vietii se poate rezuma surprinzator in afirmatii de tipul, "intruparea este centrul lumii noastre" sau "filosofia e cristica". Succesul lui Noica, fiindca exista si un succes al sau, rezida in personalitatile pe care le-a format: e vorba in primul rind de Andrei Plesu, de Gabriel Liiceanu dar si de altii.

Pentru primele doua parti ale documentarului vezi link-urile (pentru RealMedia Player):
Partea I
Partea a II-a


Sau cele trei variante flash:





Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home